23 Mayıs 2011 Pazartesi

Tavuklu İskender

Misafir geleceği zaman hemencecik hazırlayabileceğiniz kolay ve lezzetli bir ikramlık tarifi vereceğim sizlere. Ben bunu çok sık yapıyorum ve her defasında da çok beğenerek yiyor misafirlerim.
 Malzeme : Haşlanmış  1 bütün tavuk göğsü
                  1 kg sarımsaklı yoğurt
                  Bir kaç tane köy yufkası (kuru yufka) veya tırnak pidesi
                  2-3 çorba kaşığı sıvı yağ
                   pul biber
Yapılışı :   Yufkaları  borcamın içine iri iri kırın, üstüne kepçeyle tavuk suyu gezdirin. Tavuk etlerini lime lime ayırın ve onlarıda yufkaların üzerine serpiştirin. Sonra da sarımsaklı yoğurdu dökün ve onun üzerine de sıvıyağda pul biberi kızdırıp dökün.
     Ben köy yufkasını evde kendim yapıyorum. Marketlerde satılanlarda olabilir. Fakat evde boş zamanımda yufka yapıp teflon tavada altını üstünü pişirip fırının içinde muhafaza ediyorum, lazım olduğunda hazır bulunuyor. Köy yufkası bulamazsanız, onun yerine ince tırnak pidesi de kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder